Trei parale

Ascultam ieri pe youtube diverse piese si ritmuri traditionale romanesti si am dat peste o trupa care m-a impresionat in mod deosebit prin dragostea cu care aduna muzicile vechi specifice tarii noastre si bucuria cu care le interpreteaza si le transmit celorlalti.

Formatia se numeste  “Trei parale ” si au si un blog in care se pot citi mai multe despre demersul lor artistic http://treiparale.ro/

In general nu ma omor dupa muzica populara, mi se pare prea stereotipica, avand aceleasi ritmuri, aceeasi tema (doru e la putere),  aceleasi miscari si costume. Nu imi transmite mai nimic, deci din punctul meu de vedere nu-si atinge scopul. Ceea ce canta aceasta trupa e diferit, e cu totul alt stil. Nu ma pricep la etnomuzicologie si nu stiu sa fac o incadrare exacta dar pe mine ritmurile lor ma bucura si ma fac sa fiu si mai mandru ca sunt roman.

Sper sa mai aud de ei pe viitor si sa nu renunte la ceea ce fac, desi interesul oamenilor pentru acest gen de muzica tinde spre zero si majoritatea nu ar da nici Trei parale pentru a-i asculta.

Auditie placuta!

 

 

 


One response to “Trei parale

  • adriannegoita2005

    Live i-ai prins pe undeva? Eu i-am prins în GreenHours cândva, prin 2010 cred, şi mi-au reconfirmat impresia bună pe care mi-o făcuse o parte a trupei care îl însoţise pe Mike Godoroja la Stufstock 2009.

    Cumva pe aceiaşi linie, îţi recomand şi Lipan Ţăndărică cu 10 Prăjini.

Leave a Reply

